Gothic
Gothic 3
Gothic Net


Gothic III - Wywiad III

1. Zacznijmy od początku. Jak oceniacie pierwsze dwie części Gothica i dodatek? Co postrzegacie jako swoje mocne strony, które chcielibyście rozwijać, a co chcielibyście poprawić?

Kai Rosenkranz: Seria Gothic ewoluowała. Od czasu, gdy zaczęliśmy w 1997 roku ciągle ulepszaliśmy grę Gothic i wyeliminowaliśmy wiele słabszych punktów od czasu ukazania się pierwszej części. Gothic 1 stworzył pewną atmosferę, która zaważyła na klimacie całej serii. Chociaż wszystkie poprzednie części Gothica bardzo różniły się pod względem nastroju i scenerii, my staraliśmy się nadać pewną świeżość kreowanemu przez nas światu i postaciom. Jedną z najważniejszych cech serii Gothic jest żyjący świat i realistyczne zachowanie zarówno ludzi jak i potworów.

2. Wydaje się, że Piranha Bythes rozwija się i ewoluuje wewnątrz raz przyjętego w Gothicu 1 schematu RPG. Dlaczego aż tak skupiacie się na role – playing?

Kai Rosenkranz: Właściwie, to nie zmieniliśmy głębi elementów RPG aż tak bardzo. W niektórych przypadkach musieliśmy zmienić niektóre wartości liczbowe, by móc realizować nowe elementy rozgrywki, ale ostatecznie łatwość dostępu i nacisk na postacie (nie na liczby) pozostał niezmienny.

Z drugiej strony, ułatwiliśmy nieco rozgrywkę, po to, by była dostępna również dla mniej doświadczonych graczy. W rzeczywistości nie postrzegamy serii gier Gothic jako RPG w najwęższym znaczeniu tego słowa. Postrzegamy ją raczej jako fantasy action adventure wzbogaconą o pewne elementy role playing.

3. Jak rozumiecie termin RPG? Jakie cechy i elementy są dla was ważne w RPG i dlaczego?

Kai Rosenkranz: „Role playing” oznacza właściwie wślizgiwanie się w rolę jakiejś postaci i zachowywanie się stosownie do sytuacji. Gra, która skupia się na role playing musi sprawić, by gracz myślał: „co bym zrobił, gdybym był nim? Jak rozwiązałbym ten problem?” i oczywiście powinna im dać na tyle dużą wolność, by mogli swoje pomysły wcielać w życie. Większość gier RPG daje możliwość kształtowania swojego bohatera do pewnego stopnia. My natomiast podążamy własną drogą i gracze są przykuci do konkretnej postaci – naszego bezimiennego bohatera. Możemy natomiast opowiedzieć jego historię i wkładamy ogromny wysiłek w to, jak nasz bohater będzie się prezentował. Nadal jednak gracze mają ogromny wpływ na to w którym kierunku rozwijać swego bohatera w czasie rozgrywki. Poza tą ogromną dawką wolności RPGi potrzebują jeszcze wciągającej fabuły. Na przykład w FPS-ach, NPC-e nie potrzebują przeszłości i złożonej symulacji stosunków międzyludzkich, bo czas ich ekranowego życia zazwyczaj nie przekracza 10 sekund. RPG wymaga rozwinięcia tego wszystkiego w dużo większym stopniu niż jakikolwiek inny gatunek.

4. Więc Orkowie zwyciężyli i mamy wybór: możemy pomagać ludziom, stanąć po stronie Orków lub pozostać neutralnym. Czy mówimy o kilku oddzielnych misjach, czy też można przez większą część gry na przykład wspierać panowanie Orków.

Kai Rosenkranz: Tak, jest to jedna z rzeczy, jakie może zrobić po przyłączeniu się do Orków. Pierwsze, co trzeba zrobić, to zdobyć ich poważanie. W niektórych enklawach Orkowie urządzają dla rozrywki walki na arenie. Bohater może skorzystać z takiej okazji, by udowodnić swoją wartość i stać się jednym z nich. Istnieje szereg misji, które możemy wykonać dla Orków.

5. Jeżeli jest mowa o ratowaniu świata, nie ma miejsca na alternatywne zakończenia, zależące od poczynań głównego bohatera?

Kai Rosenkranz: Nie chcemy, by zbyt wiele się wydało. Mamy nadzieję, że powiedzenie „tak” wystarczy. Jeżeli nie, możemy dodać „oczywiście”.


I | II


odwiedzin:
Aktualnie gości: 3
w tym
Na stronie: 3
Na forum: 0
    Na forum:
Postów:  21370
Użytkowników: 2228
Najwięcej było: 191
Czy Gothic 3 spełnił Twoje oczekiwania?
Tak
Nie
Nie wiem
Zapisz się, aby otrzymywać nowości ze świata Gothic prosto na swój mail za pośrednictwem portalu Gothic Net!
designed by skuteczni.pl