Gothic
Gothic 3
Gothic Net


Gothic III - Wywiad I

Tym razem dwóch przedstawicieli sieci graczy przeprowadziło wielkanocny wywiad, a co najważniejsze zawiera on mnóstwo newsów na temat Gothica 3. Meditate i Don Esteban rozmawiali z Producentem Gothica 3 Stefanem Bergerem oraz Community Managerem Johannem „Ivanem Erthlov” Ertl z JoWooD i nie pozwolili im zakończyć rozmowy zanim nie wycisnęli z nich wszystkich istotnych informacji.


World of Gothic: W środowisku fanów aż wrze od plotek. Mnożą się pytania, dzikie spekulacje. Czy zechcielibyście z nami o tym porozmawiać?

Stefan i Johann: Jeżeli to konieczne, ale pod warunkiem, że zdążymy do domu na Święta.

WoG: Naturalnie chodzi zabezpieczenie przed kopiowaniem. Krążą pogłoski, że faworytem jest Starforce. Czy zostały już podjęte jakieś decyzje na temat tego, jakiego programu zamierzacie użyć do ochrony G3?

SiJ: Jak dotąd ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta. Zwłaszcza, że w przypadku G3 musimy wszystko bardzo dokładnie rozważyć, gdyż na pierwszym miejscu stawiamy interes naszych fanów, społeczności i każdego gracza z osobna.

WoG: Na ile poważnie potraktowano negatywne reakcje fanów na wieść o użyciu Starforce’a do ochrony Spellforce 2. Czy była to sztucznie podsycana burza w szklance wody, niewpływająca bezpośrednio na wyniki sprzedaży? Czy takie sygnały będą ważną wskazówką podczas przyszłych decyzji o tym, jaki typ ochrony zastosować?

J: Oczywiście, dyskusja o Starforce jest strasznie podsycana przez niewielką grupkę fanatyków, którym wydaje się, że prowadzą krucjatę. Ponadto istnieją widoczne związki z pirackim światem, z dobrze znanym protagonistą, który ma zupełnie inny punkt widzenia, niż uczciwi nabywcy. Jednakże niektóre obawy są bardzo powszechne, co sprawia, że niektórzy użytkownicy dołączają się do wyjącego stada, czasami podejrzanych, wilków.

WoG: Czy, w większości negatywne, opinie o Starforce (niezależnie od tego, czy słuszne, czy nie) stały się przyczyną zmiany rodzaju ochrony przed kopiowaniem?

SiJ: Tak, jeżeli użytkownicy obawiają się czegoś, a ja nie mogę ich uspokoić poprzez wyjaśnienia, muszę ich trzymać od „tego” z daleka.

WoG: Jak Pan szacuje liczbę użytkowników, którzy kupiliby grę, jednakże nie zrobili tego w obawie przed Starforcem?

J: Zgodnie z tym, co udało mi się ustalić jest to około 5 – 10 procent ogółu potencjalnych kupców. Wiele osób kupiło SpellForce’a, mimo iż wcześniej zarzekali się, że „Starforce nigdy nie przekroczy progu ich domu”. Zagrożonymi byli głównie niezdecydowani.

WoG: Czy w przypadku Spellforce’a liczba skarg docierających do ludzi zajmujących się wsparciem technicznym przekroczyła zakładaną liczbę?

J: Nie, w momencie trafienia na rynek gra była w bardzo dobrym, dojrzałym stanie. Oczywiście będziemy musieli poprawić trochę bugów, ale jest to całkowicie normalne w przypadku tak złożonej gry. Były jednakże dość liczne dodatkowe skargi związane właśnie z zabezpieczeniem.

WoG: Wsparcie techniczne było w stanie pomóc wielu użytkownikom, jednakże czy nie zgodzicie się, że lepiej byłoby gdyby ktoś po kupnie gry mógł w nią grać bez kontaktowania się ze wsparciem?

J: Oczywiście, zawsze zdarzać się będą problemy techniczne, czy ludzkie pomyłki jak na przykład nieczytelne numery seryjne, jednakże nie do zaakceptowania jest stwarzanie dodatkowych problemów.

WoG: Jaką ochronę przed kopiowaniem wolelibyście zastosować w Gothicu 3 zamiast Starforce’a?

J: Proszę zwrócić uwagę na moją pierwszą odpowiedź. Moim zdaniem cokolwiek, co pozwoliłoby zabezpieczyć przed bezpiecznym kopiowaniem przy pomocy programów takich jak Nero byłoby wystarczające.


I |II


Global Quality
GQcert.com
Profesjonalna jednostka certyfikujšca.
Audyty i certyfikaty BRC, IFS, DPD, ISO 9001.
odwiedzin:
Aktualnie gości: 7
w tym
Na stronie: 7
Na forum: 0
    Na forum:
Postów:  21370
Użytkowników: 2228
Najwięcej było: 191
Czy Gothic 3 spełnił Twoje oczekiwania?
Tak
Nie
Nie wiem
Zapisz się, aby otrzymywać nowości ze świata Gothic prosto na swój mail za pośrednictwem portalu Gothic Net!
designed by skuteczni.pl