Jarkendar - Kraina, której przeciętny człowiek nigdy nie
widział. Rozciąga się za wschodnim pasmem górskim wyspy Khorinis. To
miejsce, do którego można dostać się drogą morską lub poprzez magiczny
portal.
Na południowym zakątku wyspy możemy spotkać dzikie, a zarazem
niebezpieczne zwierzęta. Nie wiadomo skąd, znalazły się tu monstra
zwane Orkami.
Legenda mówi, że w ów krainie istniał prastary lud, który żył
w harmonii. Niestety, równowaga nagle została przerwana. W ręce
ludzi dostała się niszczycielska broń. Wykuł ją sam Beliar, który jest
panem zła i chaosu. Każdy chciał władać tym orężem. Wśród ludu
wybuchła wojna domowa. Ponosiła ona wiele ofiar z powodu pychy cywilizacji.
Wojownicy walczyli bez ustanku pomiędzy sobą, a ich dowódca, syn
Quarhodrona - Radames, zdradził swój lud i wygnał wszystkich,
którzy mogli mu zawadzać przy zdobyciu władzy nad całym światem.
Quarhodron nie mógł na to patrzeć i w starej bibliotece uknuł z innymi
spisek, który miał doprowadzić do zagłady Radamesa. Zagłada jego
syna nie zakończyła wojny domowej w Jarkendarze. Wtedy Adanos - bóg mórz
i oceanów - zesłał potężną fale która zmyła całe zło nawiedzające krainę.
Przeżyła tylko garstka ludzi, która zamknęła wrota prowadzące do Jarkendar.
Ich ostatnim zadaniem było ukrycie klucza otwierającego magiczny portal i
pozostawienie przy nim kamiennych strażników.