Gothic
Gothic 3
Gothic Net


Gothic II - Solucja - Rozdział III


Rozdział III: "Oko Innosa"

Udając się przez przełęcz do Khorinis spotykamy istotę w czarnej szacie. Owa istota nosi nazwę "Poszukiwacz". Rozmawiamy z nim i dowiadujemy się, że z polecenia pana władcy ciemności, poszukiwacze mają za zadanie odszukać nas i zgładzić. Po pokonaniu go przechodzimy przez bramę, gdzie zauważamy ciała martwych paladynów. Przeszukujemy zwłoki i znajdujemy runę teleportacji do przełęczy Khorinis. Gdy pójdziemy dalej spotykamy Lestera. Wręcza on nam runę teleportacji do Xardasa oraz ponagla nas na spotkanie z nekromantą.

Teleportujemy się do Xardasa i mówimy mu, że spotkaliśmy poszukiwacza. Teraz udajemy się do miasta. Idziemy do Lorda Hagena i wręczamy mu list od Garonda. Dostajemy od niego pismo upoważniające nas do odebrania artefaktu Oka Innosa. Teraz udajemy się do koszar. Dowiadujemy się, że kowal Bennet zabił paladyna Lothara. Rozmawiamy z Lordem Andre na temat kowala. Następnie udajemy się do celi więźnia i rozmawiamy z nim. Bennet mówi nam, że jest niewinny.

Idziemy teraz do Hagena i rozmawiamy o całej sprawie. Dowiemy się, że paladynie mają naocznego świadka zabójstwa (nazywa się Cornelius). Arystokrata znajduję się w tym samym budynku, co Hagen, tylko że na drugim piętrze. Udajemy się do świadka i zmuszamy go do powiedzenia całej prawdy. Musisz go trochę po szantażować (wtedy wszystko nam wyśpiewa).

Cornelius się podda i wręczy nam swój pamiętnik. Oczywiście świadek ucieknie. Czytamy teraz pamiętnik gnidy i udajemy się do Lorda Hagena. Mówimy mu, że Cornelius został przekupiony. Kowal jest uwolniony.

Jeżeli jesteśmy Strażnikiem Miejskim, możemy porozmawiać z Lordem o wstąpieniu w szeregi paladynów. Następnie ruszamy do klasztoru. Po drodze spotykamy kilku Poszukiwaczy. Radzę zabijać ich z kuszy, bądź łuku, ponieważ Poszukiwacze mogą nas opętać! (miksturę uleczenia z opętania sprzedaje Pyrokar w klasztorze).

Kiedy wreszcie dotrzemy do klasztoru, idziemy do Arcymaga Pyrokara. Rozmawiamy z nim na temat Oka Innosa i dowiadujemy się, że artefakt został skradziony przez Nowicjusza o imieniu Pedro. Uczeń uciekł drogą, którą pokonuje każdy nowicjusz przechodzący Próbę Ognia. Gdy dochodzimy do miejsca gdzie znajduje troll, skręcamy w lewo.

Załatwiamy dwóch bandziorów i wchodzimy do lasu. Pokonujemy po drodze poszukiwaczy. Dochodzimy do miejsca zwanego Słonecznym Kręgiem. Stoi na nim trzech poszukiwaczy. Rozmawiamy z nimi i roznosimy ich. Na kamieniu po środku kręgu leży artefakt. Niestety Poszukiwacze zdążyli odprawić rytuał, który zniszczył Oko Innosa.

Udajemy się do Pyrokara i mówimy mu o całej zaistniałej sytuacji. Teleportujemy się do Xardasa. Opowiadamy mu o ostatnich zdarzeniach. Dowaidujemy się, że jedyną osobą, która może pomóc, jest Vatras (mag wody z miasta). Idziemy więc do niego i również rozmawiamy o oku Innosa. Vatras mówi nam o swoim planie przywrócenia mocy Oku.

Mag Wody mówi nam, że oprawa amuletu jest pęknięta, a klejnot martwy. Oprawę może naprawić tylko zręczny kowal. Udajemy się do Pyrokara i mówimy o pomyśle Vatrasa. Arcymag jest oburzony wieścią, że ma współpracować z Xardasem. Żąda dowodów, że Xardas jest po dobrej stronie.

Udajemy się do Xardasa. Mówimy mu o zamiarach Vatrasa. Nekromanta natychmiast wyrusza w stronę Słonecznego Kręgu. Musimy go jeszcze zatrzymać i porozmawiać z nim o Pyrokarze. Nekromanta daje nam klucz do skrzyni na farmie Sekoba.

Idziemy do Farmera. Zastajemy go na podwórku. Mówi on nam, że jego dom zajęli ludzie w czarnych szatach Wchodzimy do mieszkania i likwidujemy poszukiwaczy (jest ich czterech). Teraz opróżniamy skrzynię. Znajduje się w niej księga "Dwór Irdorath" (dowód zaufania). Rozmawiamy z Sekobem i mówimy, że jego dom już jest czysty i pobieramy opłatę za pomoc.

Następnie udajemy się do lasu za farmą Onara. Trzymając się ściany skalnej dojdziemy do zielarki Sagity. Kupujemy od niej bagienne ziele.

Teraz idziemy na farme Onara do Benneta. Mówimy mu o sytuacji Oka. Kowal zgodzi się naprawić artefakt. Musimy poczekać na naprawę jeden dzień. Idziemy się przespać i wracamy do Benneta. Oprawa jest naprawiona.

Koleinie udajemy się do Pyrokara i przekazujemy mu księgę. Idziemy do Słonecznego Kręgu, gdzie magowie rozpoczynają rytuał. Po kolejnej straconej dobie wracamy i otrzymujemy święty artefakt, po czym jeśli należysz do gildii magów stajesz się członkiem najwyższej rady, natomiast jeśli najemnikiem, awansujesz na Łowcę Smoków. Pyrokar nauczy Cię ładowania mocy Oka.

Na koniec udaj się do miasta i zaopatrz w dużo przydatnych przedmiotów, które być może uratują Ci życie podczas twojej wędrówki w pogoni za smokami. Kup również cztery menzurki
(w Górniczej Dolinie nikt ich nie sprzedaje). Kiedy poczujesz się na siłach wyrusz do Górniczej Doliny, aby z pradawnymi gadami.


Wróć  I  |  II  |  III   |  IV  |  V  |  VI

Global Quality
GQcert.com
Profesjonalna jednostka certyfikujšca.
Audyty i certyfikaty BRC, IFS, DPD, ISO 9001.
odwiedzin:
Aktualnie gości: 6
w tym
Na stronie: 6
Na forum: 0
    Na forum:
Postów:  21370
Użytkowników: 2228
Najwięcej było: 191
Czy Gothic 3 spełnił Twoje oczekiwania?
Tak
Nie
Nie wiem
Zapisz się, aby otrzymywać nowości ze świata Gothic prosto na swój mail za pośrednictwem portalu Gothic Net!
designed by skuteczni.pl