Gothic
Gothic 3
Gothic Net


Gothic II - Solucja - Rozdział I


Rozdział I: "Zagrożenie"

Po obejrzeniu filmiku rozmawiamy z Xardasem, on zaś opowiada nam o ataku smoków w Górniczej Dolinie. Dostaniemy zadanie polegające na zdobyciu potężnego artefaktu, jakim jest Oko Innosa. Po rozmowie z Xardasem przeszukujemy całą jego wieże. Warto też przeczytać wszystkie napotkane księgi (każda daje 25 pkt. doświadczenia). Obok maga znajduje się krata, a za nią skrzynia. Aby ją otworzyć, podejdź do kominka i naciśnij jedną z płytek po prawej stronie kominka.

Po obłowieniu się w różne przedmioty, wychodzimy na zewnątrz. Idziemy ścieżką i napotykamy owcę. Zabijamy ją (10 pkt dośw.). Po prawej stronie przy pniaku znajduje się szkielet z ginem i sztyletem (oczywiście zabieramy). Po lewej stronie znajduje się jeziorko z wodospadem. Udajemy się w stronę wodospadu i zabijamy goblina. Teraz kierujemy się bokiem jeziora, aż pod drzewo, pod którym leży zwój i łuk wraz ze strzałami.

Wracamy. Widzimy kładkę prowadzącą do jaskini. Wchodzimy do jaskini, zabijamy bestie i wychodzimy po drugiej stronie w kotlince. Wybijamy tam zwierzynę. Przy ognisku spotkamy Lestera. Rozmawiamy z nim. Po rozmowie idziemy do Xardasa, mówiąc mu o Lesterze. W nagrodę otrzymujemy pierścień ochrony przed magią. Powracamy na ścieżkę.

Napotykamy młodego wilka. I tu pierwsza rada. Mianowicie, gdy napotykamy grupkę potworów (np. dwa wilki), staramy się "wyciągać" je pojedynczo! Po zabiciu zwierza napotykamy 2 gobliny. I tu radzę zastosować poradę! Po zabiciu stworów idziemy dalej i spotykamy bandytę. Ważne jest by przeprowadzić z nim "prawidłowy" dialog. Musisz mu powiedzieć, że przybywasz z gór i jesteś byłym skazańcem, on zaś powie, że jesteś poszukiwany. Wyduś od niego imię ich przywódcy, gdyż jest to bardzo ważne! Idziemy dalej i znowu walczymy z wilkiem.

Dochodzimy do kapliczki Innosa, obrabowujemy ją i spotykamy stadko krwiopijców. "Wyciągamy" je pojedynczo. Uwaga! Nie możemy teraz widzieć się z kupcem Cantarem, gdyż możemy dostać od niego nieprzyjemną misję! Kierujemy się wzdłuż skalnej ściany do farmera o imieniu Maleth. Gadamy z nim o czym tylko się da! Dowiadujemy się, że właścicielem farmy jest niejaki Lobbart. Po rozmowie idziemy do właściciela ziemi i mówimy, że chcemy u niego pracować w zamian za ubranie farmera. Lobbart każe nam wyrwać rzepę (20 szt.). Po zebieraniu wszystkich roślin wracamy do naszego pracodawcy.

Karze nam udać się do jego żony. Rozmawiamy z nią. Zleca nam kupno patelni od przydrożnego handlarza Cantara. Przy okazji udajemy się na pola, gdzie rozmawiamy z Vinem. Przyjmujemy od niego zadanie, polegające na dostarczeniu wina. Udajemy się do ponownie do Maletha i otrzymujemy zadanie pozbycia się bandytów (spotkaliśmy się już z jednym z nich). Udajemy się tam. Jeżeli chcemy oszczędzić bandytę, który stoi przed wejściem do jaskini rozmawiamy z nim, a on da nogę. Jednak dwóch bandytów z jaskini musimy zabić. Po wykonaniu zadania powracamy do Maletha i w nagrodę otrzymamy trzy butelki wina. Następni udajemy się do handlarza i kupujemy patelnie. Jeżeli kupiec zaproponuje nam glejt odmawiamy. Koleinie wracamy do Vina i dajemy mu obiecany trunek, a patelnie wręczamy żonie Lobbarta. Po wykonaniu obydwóch zdań cena stroju spadła do 25 szt złota. Wracamy do naszego szefa i bierzemy ubranko po niższej cenie (jeżeli wciąż brakuje nam funduszy udajemy się do stodoły obok Lobbarta i znajdujemy sakiewkę z zawartością 25 szt. zł). W końcu możemy kupić ciężko zapracowane przez nas ubranie. Udajemy się do pokoju znajdującego się obok kuchni, gdzie otwieramy skrzynię i zakładamy strój.

Teraz ruszamy w kierunku miasta. Pzry bramie zatrzymują nas dwaj strażnicy. Mówimy im, że jesteśmy farmerami i przychodzimy, by naprawić oręż u kowala. Strażnicy nas przepuszczą i powita nas paladyn o imieniu Lothar. Opowie nam on o panujących zasadach w Khorinis.

Teraz stajemy przed najważniejszym wyborem w grze, który zadecyduje o przyszłości naszego bohatera (wybór gildii).

» Dołączenie do Straży miejskiej

» Dołączenie do Magów Ognia

» Dołączenie do Najemników

Po dostaniu się do jednej z powyższych gildii udajemy się do Lorda Hagena (ratusz w górnym mieście). Mówimy mu o smokach i siłach ciemności gromadzących się w Górniczej Dolinie. Teraz musimy mu przedstawić niezbite dowody na poparcie naszej tezy dotyczącej smoków. Hagen każe nam wyruszyć do dawnej kolonii karnej, gdzie stacjonuje oddział Paladynów i zgłosić się do ich przywódcy – kapitana Garonda.


Wróć  I  |   II   |  III  |  IV  |  V  |  VI

odwiedzin:
Aktualnie gości: 3
w tym
Na stronie: 3
Na forum: 0
    Na forum:
Postów:  21370
Użytkowników: 2228
Najwięcej było: 191
Czy Gothic 3 spełnił Twoje oczekiwania?
Tak
Nie
Nie wiem
Zapisz się, aby otrzymywać nowości ze świata Gothic prosto na swój mail za pośrednictwem portalu Gothic Net!
designed by skuteczni.pl