Gothic
Gothic 3
Gothic Net


Gothic II - Umiejętności

Jak w każdej szanującej się grze, także i w wielce znanej sadze Gothic znajdują się dane umiejętności. Dzięki nim, jeszcze bardziej przyciąga Nas gra i pozwala o wiele bardziej urozmaicić grę, niż bez nich. Już w pierwszej części możemy nauczyć się paru przydatnych atrybutów jak kradzież, rozwijanie zdolności strzeleckich czy łowiectwo. W drugiej części wielkim plusem są nowe umiejętności.

Pierwszymi umiejętnościami jakie wymienię, będą bardzo dobrze znane weteranom grającym w pierwszą część sagi Gothic.


Siła

Jest to jedna z podstawowych w grze cech, którą powinien rozwijać każdy wojownik w posługujący się orężem. Zwiększając swoją siłę, z czasem mamy możliwość dobierania do swego ekwipunku coraz to cięższych, a zarazem bardziej groźnych dla przeciwnika broni. Im wyższa siła, tym większa możliwość dobierania broni o coraz wyższej sile rażenia, więc warto tracić parę punktów doświadczenia na ten cel, jeśli oczywiście wybieramy drogę wojownika.


Zręczność

Zręczność, ta umiejętność także jest głownie poświęcona wojownikom, lecz w przeciwieństwie do siły to zręczność odgrywa ważną rolę w karierze łuczniczej. Czym dla łucznika jest brak doświadczenia w zręczności? Oczywiście jest klęską, ponieważ w grze łucznik tak jak i wojownik dobierają swój oręż do walki według pewnych statystyk. Wojownik do wyboru silniejszej broni potrzebuje wyższej siły, za to łucznik bądź kusznik potrzebuje coraz to wyższej zręczności. Wysoka zręczność także jest powszednim chlebem dla złodziei, gdyż oni nie tylko do swojej profesji muszą nauczyć się umiejętności na przykład skradania się do domów. Złodzieje oprócz tego muszą mieć wysoką zręczność by zostać niesłyszanym przez domowników mieszkania, które mają „oczyścić”. Wysoka zręczność jest także potrzebna w kradzieży kieszonkowej. Im postać ważniejsza tym, lepiej się pilnuje, więc chcąc obrobić kupca należy mieć dość wysoko rozwiniętą zręczność.


Mana

Mana jest siłą i mocą każdego maga, która zastępuje im oręż. Zwiększając manę w grze mamy tak jak w powyższych przypadkach większy dostęp zwojów i run z czarami. Nie mogę napisać, że im większą manę posiadamy tym mamy większy dostęp do czarów dających większe obrażenia naszemu przeciwnikowi, choć i to jest prawdą. Lecz oprócz czarów ofensywnych są także defensywne i teleportacyjne. Mana jest głównie potrzebna magom oraz paladynom.

Pewnie niektórzy czytając o sile, zręczności i manie powiedzą, że to nie są umiejętności, lecz bez nich nie istniałaby gra, ponieważ są jej podstawą. Także są nauczyciele w Gothic, którzy nas uczą powiększania siły, zręczności bądź many w naszych statystykach.


Walka bronią jednoręczną

Jest to umiejętność bardzo dobrze znana weteranom z pierwszej części lubującym walkę bronią. Dzięki tej umiejętności kształcimy się i rozwijamy w sztuce władania bronią jednoręczną. Atutem, dla którego warto nauczyć się władaniem tej broni jest jej lekkość i szybkość zadawania ciosów. Tą umiejętność możemy nauczyć się od 0 do 100% w przeciwieństwie do pierwszej części gry tutaj nauka tym orężem oraz bronią dwuręczną jest dłuższa i ciekawsza. To jest jedna z tak ważnych umiejętności, że możemy jej się nauczyć prawie w każdym miejscu osiedlonym przez ludzi. Przy dłuższym wyspecjalizowaniu w tym kierunku nasz bohater „awansuje” tym kierunku. A oto lista:

Zielony - od 0 do 30%
Wojownik - od 30 do 60%
Mistrz - od 60 do 100%

Im wyżej, tym większa szansa na uderzenie krytyczne.


Wróć  I  |II  |III

Global Quality
GQcert.com
Profesjonalna jednostka certyfikująca.
Audyty i certyfikaty BRC, IFS, DPD, ISO 9001.

Zapraszamy na stronę firmy
Minsbud.pl
specjalizującej się w sprzedaży
materiałów hydraulicznych.
odwiedzin:
Aktualnie gości: 3
w tym
Na stronie: 3
Na forum: 0
    Na forum:
Postów:  21370
Użytkowników: 2228
Najwięcej było: 191
Czy Gothic 3 spełnił Twoje oczekiwania?
Tak
Nie
Nie wiem
Zapisz się, aby otrzymywać nowości ze świata Gothic prosto na swój mail za pośrednictwem portalu Gothic Net!
designed by skuteczni.pl