Gothic
Gothic 3
Gothic Net


Gothic - Solucja - Rozdział II


Rozdział II: "Gniazdo pełzaczy"

Udajemy się na bagna i rozmawiamy z Lesterem. Dowiemy się, że Guru Y’berion poszukuje kamienia ogniskującego. Idziemy, więc na plac świątynny i wchodzimy po schodach. Na ich szczycie zostaniemy zatrzymani przez strażnika i wspominamy mu o Lesterze. Koleinie wchodzimy do świątyni i rozmawiamy z Y’berionem. Zleca on nam odnalezienie kamienia ogniskującego i dowiemy się, że jeden z nowicjuszy został już wysłany na poszukiwania.

Po rozmowie z Y’berionem wyruszamy do miejsca zaznaczonego na jego mapie. W tym celu należy wyjść z obozu i podążać cały czas ścieżką, która skręci w prawo w stronę lasu. Gdy kolor ścieżki zmieni się skręcamy w prawo mijając po prawej stronie wzniesienie skalne. Następnie podążamy przed siebie. Po drodze natrafimy na ścierwojady. Gdy w oddali będzie widoczne morze, kamienny krąg i nowicjusz, to znak, że dotarliśmy do celu.

Rozpoczynamy rozmowę z nowicjuszem Nyrasem. Wszystko wskazuje, że nowicjusz oszalał i atakuje nas. Nie pozostaje nam nic innego jak go zabić. Pamiętamy jednak, aby zabrać od Nyrasa kamień ogniskujący. Po zdobyciu artefaktu powracamy do Y’beriona.

Po rozmowie z Y’berionem udajemy się do Cor Kaloma i oddajemy mu kamień. Dowiemy się jednak, że musimy zdobyć coś, co jest silniejsze od wydzieliny z pełzaczy. W tym celu musimy odnaleźć gniazdo pełzaczy w Starej Kopalni. Za wsparcie Cor Kaloma proponuje wybrać eliksiry lecznicze. Warto też zaopatrzyć się w zwoje światła lub pochodnie.

Po odpowiednim przygotowaniu wyruszamy do Starej Kopalni. W kopalni udajemy się na krótką pogawędkę z szefem kopalni Janem. Dowiemy się, że pękło jedno z kół zębatych rozdrabniacza i naszym zadaniem jest zdobycie nowego.

Koło zębate znajduje się w jednym z bocznych szybów, poniżej szybu, którego pilnują dwaj strażnicy świątynni. Gdy znajdziemy się w szybie czeka nas walka z pełzaczami. Jeżeli zmagamy się z nimi wręcz, to powinniśmy ustawić się plecami do ściany. Zwiększy to nasze szanse w walce z tymi bestiami. Koło leży niedaleko trybów.

Będąc w posiadaniu koła zębatego wracamy do Jana. Ten odeśle nas do Asghana. Aby dojść do niego musimy zejść na sam dół szybu, a następnie w prawo aż do bramy. Tam go znajdziemy. Po krótkiej rozmowie dowiemy się, że musimy sprowadzić kilku strażników świątynnych. Dwóch strażników znajdziemy w pobliżu pieca hutniczego. Są to: Gor Na Vid, który zgodzi się pomóc za napój leczniczy i Gor Na Kosh. Trzeciego strażnika znajdziemy nieco wyżej.

Po namowie strażników do współpracy powracamy do Asghana. Wyrazi on zgodę na otworzenie bramy. Po krótkiej walce z pełzaczami udajemy się w głąb szybu. Po drodze napotkamy jeszcze klika pełzaczy. Po czasie dotrzemy do gniazda pełzaczy. Zabijamy królową pełzaczy i zabieramy jaja. Teraz wracamy do Asghana i strażników świątynnych i rozmawiamy z nimi. Następnie udajemy się do Jana i teraz możemy zanieść jaja Cor Kalomowi.

Jeżeli jesteśmy członkiem Starego Obozu, to możemy udać się do Thorusa w celu awansowania na strażnika (wymagany 10 poziom). Jeśli jednak chcemy zostać magiem ognia to udajemy się do Corristo. Zada on nam kilka pytań, na które musimy udzielić prawidłowej odpowiedzi.
Pierwsze pytanie: Czy służyłeś bractwu na bagnie? Odp. Tak.
Drugie pytanie: Jaki jest najwyższy bóg? Odp. Innos.
Trzecie pytanie: Jaka jest najważniejsza cecha? Odp. Bogobojność.

Po dotarciu do Cor Kaloma i oddaniu mu jaj pełzaczy dowiemy się, że musimy zdobyć jeszcze almanach. Pewien nowicjusz Talas w drodze na bagna dał się okraść przez gobliny. Naszym zadaniem jest udanie się do Talasa. Zaprowadzi on nas do kryjówki goblinów.

Gdy dotrzemy na miejsce musimy przejść przez most, wytłuc gobliny i przeszukać jaskinie w celu odzyskania almanachu (almanach znajduje się w skrzyni na prawo). Po odzyskaniu księgi należy powrócić do obozu.

Jeżeli znajdziemy się w obozie (konkretnie przed jego bramą) musimy udać się do Cor Kaloma. Dowiemy się, że przywołanie Śniącego odbędzie się wieczorem. Zanim guru odejdzie można przypomnieć mu o nagrodzie. Teraz należy udać się wieczorem (po 20) na plac świątynny.

Jeżeli należymy do Starego lub Nowego Obozu przed przyjściem na plac można złożyć raporty w sprawie obozu na bagnach.

Po znalezieniu się na placu o odpowiedniej porze obejrzymy filmik, na którym ujrzymy orka. Dowiemy się również, że przywołanie nie udało się zgodnie z oczekiwaniami guru.


Wróć  I  |  II   |  III  |  IV  |  V  |  VI

Global Quality
GQcert.com
Profesjonalna jednostka certyfikująca.
Audyty i certyfikaty BRC, IFS, DPD, ISO 9001.

Zapraszamy na stronę firmy
Minsbud.pl
specjalizującej się w sprzedaży
materiałów hydraulicznych.
odwiedzin:
Aktualnie gości: 3
w tym
Na stronie: 3
Na forum: 0
    Na forum:
Postów:  21370
Użytkowników: 2228
Najwięcej było: 191
Czy Gothic 3 spełnił Twoje oczekiwania?
Tak
Nie
Nie wiem
Zapisz się, aby otrzymywać nowości ze świata Gothic prosto na swój mail za pośrednictwem portalu Gothic Net!
designed by skuteczni.pl